Новини з української сцени

Хмельницька ватага МОТОР'РОЛЛА має намір випустити в цьому році новий альбом. Та поки у студії накопичуються нові напрацювання, гурт планомірно готується до зйомок кліпу на свій новий потенційний гіт “А Я Собі Гуля”, за яким власне і буде розкручуватися платівка. Нагадаємо, що в цій пісні партії на трубі, баяні і вокальну читанку гостинно виконав Олег Скрипка, тому виглядала б цілком логічною його присутність у відео. ВеВешник вже дав згоду взяти участь в зйомках за умови, що вони відбуватимуться у Києві. Наразі триває розробка сценарію кліпу, а почати зйомки заплановано після виборів, за спокійних для творчості умов. Режисером відео буде людина, зовсім не знана у вітчизняних кліпмейкерських колах, однак відомо, що це режисер моторної передачки на каналі ICTV "Галопом по Європах".

Лауреати "Перлини Сезону", тернопільський гурт “Ті, Що Падають Вгору” ледь не припинили своє існування. Причина "напіврозпаду" виявилась банальною: коли до молодої формації приходить той чи інший успіх, то в учасників колективу починають "грати" не обґрунтовані амбіції і в середині групи виникають певні тертя. В таких випадках колектив або повністю припиняє своє існування, або частково змінює склад, або успішно переборює цю "дитячу гарячку" і стає більш зрілим та цілісним. У випадку з ТПВГ переміг саме останній варіант. Зараз ватага на тернопільській "АМ Студіо" записала дві нові стежки “На Завтра” та “Ріка” і продовжує працювати над рештою пісень, які ляжуть в основу дебютного альбому. Крім того, музиканти намагаються зняти відео на пісню “Та, Що Танцює З Вітром”, яка, власне, і виборола їм третє місце на минулорічних "Перлинах Сезону". Точніше, то буде навіть не кліп, а радше демо-кліп: зйомки робитимуться на цифрову камеру, а монтуватися все буде на комп'ютері. Коли в невеликому обласному центрі взагалі відсутнє відеообладнання дороговартісних стандартів, то "цифра" є компромісним поєднанням між бажаним та можливим. Про кіноплівку не всі дозволяють собі мріяти навіть і в столиці.

Після презентації 30 листопада минулого року дебютного альбому РОСАВИ “Просто Неба”, співачка не вилежується на печі. В листопаді відбулася презентація лише Українського видання диску. Згідно угоди, укладеної з лейблом Koch International Poland, платівка повинна розповсюджуватися ще в Польщі і як мінімум у Франції, Німечинні та Нідерландах. Але для цих країн альбом буде спеціально "підігнаним" і матиме певні відмінності від української редакції. Щоб закордонний слухач міг вловити зміст текстів, у західних релізах більшість пісень міститиме в приспіві бодай один рядок чи вираз англійською мовою. У Польщі платівка буде розкручуватись синґлом “День & Ніч”, до якого, крім оригіналу, увійде і польськомовний варіант пісні. Зміни торкнуться не лише мови, але й аранжування пісень, в яких з'являться "живий" рояль та контрабас. Запис "експортних" версій робитиметься на польських студіях.

У фольк-панк-електронного організованого угруповання “ФАКТИЧНО САМІ” виникла заминка з першою, видаваною у заводський спосіб, платівкою “Болєзні Пєвчіх Птіц” (обрізаного). Правовласник та видавець не змогли дійти згоди відносно суми, за яку продається музичний матеріал. Та “ФАКТИЧНО САМІ” тим торговиськом фактично не переймаються, бо за угодою їм на руки були б виплачені фактично копійки. Для музикантів плита “БПП” (повна) є пройденим етапом і сьогодні "добивається" до кінця черговий витвір ФС, альбом “Космічний Вакуум”. Днями на київській студії RRI завершено запис чергових чотирьох пісень, серед яких народна колядка “Радуйся, Земле”, правда дещо дороблена у вар'ятській (не вульгарній!) стилістиці групи. Є надія, що до загалу пісня дійде вчасно – якраз на Різдво 2003. Але угруповання і цим не мастить собі голови, бо займається підготовкою до зняття кліпу на потенційно гітову пісню “Тінь Тіла” з “Космічного Вакууму”. Ось такий чайнворд для шоу-біз'у: видаватися буде альбом попередній, а розкручуватися він буде кліпом на пісню з наступного.

Після півторарічної мовчанки подав ознаки життя проект, котрий представляє й без того на пальцях лічену вітчизняну ґотік-електронну сцену. Формація з подвійно-тлумачною назвою “ВІНКИ” (чи то дівочі, чи то до домовини) записала ексклюзивний трек для збірки Українська Ґотична Компіляція "Човен". Дана стежка записана вже з новою вокалісткою, Інною Карзановою. Про Інну відомо лише те, що вона володіє цікавим голосом, виступала в народному хорі при Київській філармонії і має відповідну вокальну освіту, а тому може співати як в народній, так і в класичній манері, що дає простір для "маневрів" при складанні пісень. З її появою твори набули нової, а радше більш концепційної спрямованості. Нагадаємо, що в 1998-2000 роках вокалісткою у “ВІНКАХ” була теж цікава особистість – Іра Пазиненко, але з весни 2000 року вона вирішила з головою поринути у власний проект – “ДНК”. Нині гурт працює ще над трьома новими піснями, одна з яких є варіацією на тему "Щедрика". Тенденція правильна: санчата слід готувати не влітку, а ще попередньої зими. Поза тим, є плани перезаписати старі речі з новою співачкою. Можливо, що зміни торкнуться не лише вокальної партії. Уточнимо для зацікавлених, що “ВІНКИ” представляють folk dark electronics напрям.

23 лютого Тернопільска FM-ка РАДІО-ТОН готується вже вп'яте провести конкурсний фестиваль "Хіт-Тон". Унікальність цього заходу полягає в тому, що змагання відбувається серед 12 місцевих (виключно з Тернопільщини) виконавців, котрі посіли перше місце в щомісячному гіт-параді РАДІО ТОН. Переможець визначається за кількістю слухацьких голосів. В свою чергу, переможця на "Хіт-Тоні" визначає поважне журі, в якому обов'язково присутні представники зі столичних музичних кіл. Призові місця фесту підкріплюються цінними дарунками, грошовими винагородами, ачи можливістю безкоштовної роботи в студії звукозапису. Цього року серед учасників фестивалю можна подибати гурти, відомі не лише тернопільському слухачеві: “Ті, Що Падають Вгору”, “Птаха-Проject”, “Він Знає”. Можливо, столичному, розбещеному "шаровими" акціями глядачеві конкурс видасться занадто периферійним, проте не кожен обласний центр може похвалитися таким добрим прикладом, як слід підтримувати вітчизняного, більше того – суто місцевого виробника/виконавця.Приклад, гідний до наслідування.

Коли хто гадає, що ЮЛЯ ЛОРД навіки вічні зійшла з поп-альтернативної сцени, той глибоко помиляється. Просто співачка зараз знаходиться в робочій рутині. Крім того, що напрацьовується матеріал у студії, одночасно здійснюється такий собі моніторинг "для внутрішнього вжитку": демо-записи нових пісень даються на ознайомлення друзям, знайомим, фахівцям – словом, тим, кому вважається за потрібне. Потім збираються відгуки і робиться корекція демо-матеріалу згідно отриманих рецензій. За такої "об'їздки" пісня від першопочаткового задуму може змінитися до невпізнання. На жаль, імена тих, хто в цей опосередкований спосіб доклався до написання твору, серед авторів не зазначаються. Хіба би у розділі подяк…

Попри тверді запевнення Андрія Кузьменка, що СКРЯБІН'івські побічні проекти “СТРИПТИЗ” і “MOLOTOV-20” видаватимуться виключно у форматі компакт-диску, підкреслюючи в такий спосіб свою "побічність", ці альбоми готуються побачити світ і на аудіокасетах. Коментар Кузьми з цього приводу був, як завжди, коротким та змістовним: "Я вже звик: ті виробники, що хочуть, те і витворяють. Дурять музикантів, як можуть. Пірати, одним словом, і ніц з тим не вдієш". Дана відповідь "Кузьми" була сказана на адресу НЕЛЕГАЛЬНИХ виробників аудіопродукції – тих, котрі займаються контрафактним тиражуванням касет з ліцензійних компактів гурту Скрябін. Стосовно ж компанії "Атлантік", котра є легальним видавцем альбомів "Стриптиз" та "Molotov-20", то всі її релізи здійснюються виключно на законних підставах, з дотриманням авторських прав і на сприятливих для музикантів умова. Але поки державні мужі вовтузяться з прийняттям не "мертвонароджених", а реальних законів про виготовлення ліцензованої продукції на оптичних носіях – виробництво стоїть. А бізнес "застою" не терпить за своє природою, тому лейбл і змушений шукати вихід з такого непевного становища: видавати альбоми у касетному форматі. Форматі, який на Заході вважається мертвим від 2000-го року.

Прудкі хлопці з «ТАНОК НА МАЙДАНІ КОНҐО» помаленько-потихеньо працюють над своїм альбомом реміксів. Поки що відбувається накопичення реміксів, котрі гуртові надсилають бажаючі зі всіх кутків України. Пропозицій надходить достатньо, тому Конґівцям ще прийдеться поламати голову, які саме версії відібрати до платівки. Скажімо, тільки на пісню “Зачекай” є вже 8 пропозицій з Донецька, Запоріжжя, Кривого Рогу та Києва. Сергій Товстолужський («Друга Ріка», «Океан Ельзи») виставив своє бачення пісні «Восени». За відгуками ТНМК ремікс вийшов просто несподіваним. Крім реміксованих треків "зі сторони", Фагот на свій лад переробив «ПоRAPалося Серце”, а Діля створив "модний", як нині кажуть, а за словами Фоззі, так і просто "завернутий" ремікс на "найтемнішу" з репертуару Конґівців річ “Мила/Вій'2000” з Ніною Матвієнко. Штатний ді-джей гурту, DJ Тонік обіцяв подати свій, брейк-бітовий варіант “На Дачу.ru”. Отож, процес не те, що йде, він біжить галопом. В даному випадку не по Європам, а по пісням альбому «Нєформат».