Новини української музики

Українська компанія MUSIC FACTORY GROUP в скорому часі започаткує нову сторінку на вітчизняному музичному ринку. Річ в тім, що вона на цілком легальних підставах займеться розповсюдженням ліцензійних, серед меломанів відомих як "фірмові", компактів з повного каталогу компанії BMG – компанії, котра входить до п'ятірки провідних світових лейблів. За домовленістю з керівництвом BMG, в Україні цінова політика буде будуватися таким чином, щоб компакти в роздріб коштували 25-30 гривень. Це, мабуть, перший в історії випадок, а радше навіть експеримент, коли лейбл такого високого рівня починає рахуватися з реальною купівельною спроможністю ринку конкретної держави, а не женеться за надприбутками. З подібного виваженого підходу варто було починати років ще зо шість-сім тому: тоді б, можливо, і не було стільки гамору навколо вітчизняного виробника лазерних дисків. Народна українська мудрість з цього приводу каже: менше вкусиш – більше ковтнеш.

Скрябінівський побічний альбом СТРИПТИЗ, здається, добре припав до смаку слухачеві, бо в скорому часі компанією "Атлантік" планується його перевидання. Але друге видання СТРИПТИЗУ буде свого роду ексклюзивом і матиме відмінності з попереднім. Насамперед зміни торкнуться обкладинки, в якій, крім іншого дизайну, з'являться відривні купони на участь в призових конкурсах. Цілком можливо, що платівка, як і належить повноцінному limited edition, доповниться двома-трьома додатковими стежинами. Ще зарано що-небудь говорити про назви бонус-треків, але стовідсотково відомо: в разі їхньої появи, пісні матимуть порядкові номери "17", "18" і "19". Втім, перевидання СТРИПТИЗУ є справою майбутнього, а вже нині на радіохвилі виринає абсолютно нова річ Скрябін'ів - "Любити платити" (і це вже шматочок наступного доробку гурту).

До міжнародного дня імені радикалки Клари Цеткін, або інакше кажучи, до 8-го березня компанія "Атлантік" планує видати збірку під назвою "НОВІ АМАЗОНКИ". Суть компіляції в тому, що на ній представлена виключно жіноча українська модернова сцена. Катя Chilly, "Далеко" (на фото), "Чорний Вересень", Марія Бурмака, "Потужні Дівчата", Юліана Матасова, "Есперанца" – перелік складається як зі знаних імен, так і з тих, що тільки виписуються. В збірці є родзинки: у виконанні Марини Одольської лунатиме пісня з першої половини 90-х років, нью-ейджева "Божевільне Сонце", яка вважалася загубленою і назовсім втраченою для слухача, а Жанна Боднарук запрезентує свій гіт "Приворожи Мене" в acid jazz'овому поданні. "Мета збірки: показати, що Україна має споконвічні матріархальні традиції, але в їх чистому вигляді, без жодних нашарувань войовничого західного фемінізму," – коментує ідею диску його виконавчий продюсер, відомий поширник української музики, фаховий журналіст та затятий відвідувач презентацій СаГурт «РОСАВА», котрий полюбляє співати просто неба, скаженими темпами працює у студії "Гадюкіни Рекордз" над новою піснею. Така поквапливість викликана насамперед політичним моментом, котрий просто гріх проґавити. "Політичність" треку полягає в тому, що річ буде, умовно кажучи, "про Україну". На переконання лідерки команди, Росави, річ не є чистою кон'юктурщиною, бо створена вона вже давно, просто до її запису ніяк не доходили руки. Планується, що музика і аранжування пісні будуть не "простенькими", а ґрунтовними, на змішаній реґґі-дабовій основі з використанням цимбал, ліри та кобзи. Хай глядач не дивується, коли в рекламі якогось політичного бренду раптом вирине відеоряд з Росавою у кадрі: сказано ж, пісня написана давно, а не скористатися моментом – гріх. Знаючи серйозний підхід Росави до справи, є надія, що її новий доробок не нагадуватиме іншу відому "пісню про Україну", розкручену десь зо три роки тому. Зрештою, музиканти мають повне право на власну громадську позицію і можуть висловлювати її за допомогою музики. Лише б це не перетворювалося на пустодзвін від виборів до виборів. Особливо у формі "про Неньку".

ШУРА ГЕРА зі “Скрябіна”, який є "гуру" смурно-електронного проекту “MOLOTOV 20”, нарешті дозрів до "комерції". Як показало життя, його проект є відомим лише у вузьких колах Скрябінівських прихильників, а тому одноіменний диск продається не так, як він того заслуговує. Отож, виникла потреба в додатковій розкрутці музики “MOLOTOV 20”, а найліпше це робити за допомогою кліпу. Наразі Шура визначається з режисером та композицією, на яку буде робитися відео. А поки тривають пошуки, поступово накопичуються нові треки “МОЛОТОВА”, проте про їх оприлюднення говорити ще зарано. Цілком можливо, що бажання знімати кліп на стару річ в Шури перегорить, і він візьметься за відео вже до нової стежини.

Фастівський панк-гурт “ЩАСТЯ” (на фото) готується в черговий раз перезаписати свій повнотривалий альбом. Підготовка до запису ведеться не по панково-ґрунтовно: 20-го січня група записала репетиційний 18 трековий альбом, за яким вивчає і аналізує всі свої вади у грі. Хоча диск, так би мовити, і тренувальний, та він досить гідно звучить і цілком може слугувати за "живий" альбом “ЩАСТЯ”. Наразі відомо, що записуватися платівка буде в студії "Династія", а "терпіти" на громадських засадах всі ті панківські вибрики за пультом буде колишній концертний звукорежисер Олександра Пономарьова. Хоча на сьогодні “ЩАСТЯ” має сім готових студійних робіт, записаних близько року, всі вони будуть заново перезаписуватися, щоб, за словами ватажка гурту, Дмитра Остроушка зберегти "рівність" альбому.

Представники вітчизняного смуру, ватага “ВІЙ” завершує роботу над новим альбомом. Першопочатково планувалося записати плиту ще до грудня минулого року, але маємо те, що маємо. Практично всі пісні записані, тривають лише дрібні доопрацювання та зведення доріжок. Настрій альбому вже відомий: він нестиме ідею не агресивного пацифізму, ідею ненасилля в широкому розумінні слова, тобто це протест і проти будь-якої війни-бойні, і проти ґвалту у сім'ї, ачи "мочиловки" п'ятьма міліціянтами одного нетверезого бомжа. Робочою назвою платівки була "Колискові для лялькових немовлят", за майже одноіменною піснею "Колискова для лялькових немовлят", але вона видалася дуже громіздкою, тому від неї група відмовилася. Відома також і стежка, на яку буде покладена місія кліпової розкрутки – "Хата з краю села". Не зрозуміло з яких причин річ набула нової назви, бо шанувальникам “ВІЯ” композиція більш відома як "Пісня про лайно”. Цілком симпатична назва з точки зору промоуції. Кліп заплановано зробити у вигляді "домашнього відео", можливо навіть в чорно-білих барвах. Не будемо забігати поперед “Вія” в пекло і досконало описувати новий доробок, зазначимо лише, що він сильно відрізнятиметься від "Чорної Ріллі". Невпізнанно сильно. Поки котрийсь з трьох учасників рокабілі-гурту “MAD HEADS” тупцювався на вахті під посольством Королівства Нідерландів в очікуванні візи на фест під Амстердамом, формація отримала запрошення 8-10 лютого пограти в "цивільних", не рокабільних клубах Санкт-Петербургу та Москви. Сталося так, що великі надії, котрі “MAD HEADS'и” покладали на співпрацю з продюсерською "конторою" Укупніка, і задля цього навіть записали російськомовну річ "Полєтаєм" та зняли на неї кліп, значно схудли. Натомість, коли дійшла справа до промо-підтримки на теренах Росії виданої компанією J.R.C платівки “Naked Flame”, московські шоу-бізнесові кола прямим текстом "заломили" ціну. В цьому ключі виникає питання: чи варто було колотити весь той "кисіль" з розкруткою на чужбині? Свого триматися треба. Запрошення ж виступити у клубах двох російських столиць "скаженоголова" трійця отримала по своїм старим, перевіреним рокабільним каналам. Виступи відбулися в теплому приміщені і при кількасотенній публіці. Попри не дешеву вартість квитків.

Кілька тижнів тому електронник MaxNRG, "галичанин" за способом мислення, але "новий киянин" за місцем проживання, оголосив про бажання зробити ремікси на пісні ТНМ Конґо, Росави і “ВВ”. За цей час йому вдалося представити на розгляд Росаві, Фоззі та Фаготу свої симпатичні напрацювання і… Словом, зараз MaxNRG "виношує" в голові ремікси на Конґівські речі "люба Люба" і "ПоRAPалося Серце", а також має в кишені згоду від Росави на виготовлення джанґл/барабан-та-бас'ових "похідних" на пісні "Ой, Де Ти" і "Зневірилась". Настирливому хлопакові залишилося зробити останній ривок: на черзі – Олег Скрипка.

Скрябінівська студія “СПАТИ” відтепер буде існувати лише віртуально. Донедавна вона базувалася на теренах фестивалю Таврійські Ігри. Але контракт між гуртом та фестом добіг до свого логічного кінця, а нова угода, запропонована керівництвом Т.І., Скрябінівцям не сподобалась. Втім, укладання угод є справою буденною, але дуже наближені до групи кола подейкують, що все студійне "залізо" музиканти вдало загнали на "секонді". Проте “СПАТИ” не щезла безслідно, а продовжить своє буття почастинно. "СПАТИ 1" (назва умовна) знайшла затишок вдома у Кузьми і власне там і буде створюватися левова частка нових речей Скрябіна та інших дотичних до нього проектів. "СПАТИ 2" тулиться в Шури: на ній набиратиме ваги “MOLOTOV 20”, а також робитимуться окремі мазки до Скрябінівських пісень. "СПАТИ 3", зрозуміло, буде в Ростика Домішевського і на ній свої цікаві досліди ставитиме панк-проект Роя "ГРОШІ" та Юлія Лорд. Вийшло все, як в поважних людей: кожному по студії. Від кожного – по "цимбалах"?

Формація з квадратною назвою, однак з мислячими головами, «КВАДРОДЖЕСІМА» виходить на українську сцену екстремального intelligent рок'у хоча і обережно та досить впевнено. Проте інтровертність характерів заважає хлопцям більш повно втілювати творчі задуми в життя. Ще в 1997 році гурт написав пісню "Кілл Зе Жлоб". Вже відтоді "джесім'івців" переслідує ідея запропонувати цю річ «Танк?ві На Майдані Конґо». На думку музикантів, "Кілл Зе Жлоб" є штукою гітовою, що доведено на численних концертах, проте певний контингент в залі її не зовсім розуміє. Хлопаки сплять і бачать, як добре пісня виглядала б у виконанні ТНМКонґо, але… "Незважаючи на наше давнє знайомство з "конґівцями", в нас язик не повертається запропонувати їм дану річ. Соромимося," – зізнається Юрій Слободяник, вокаліст «КВАДРОДЖЕСІМи» – "Боїмося, раптом пісня не сподобається. Чи подумають, що якісь молоді хлопці прийшли і лізуть зі своїми недоречними пропозиціями. Пісня ж бо є гостросоціальною і не така весела, як весь стиль ТНМК. "Кілл Зе Жлоб", словом. Назва промовляє сама за себе." Отож, оголошується розшук того сміливця-добровольця, котрий зведе два гурти до купи і врятує для українців один, дуже масний і невимовно дочасний гіт. Місце для його імені на "Дошці Героїв", що полягли в боротьбі з "форматом", вже забите.

Не секрет, що «ДРУГА РІКА» чаклує над новим пісенником. Коли все добре піде, то він вже в березні зможе побачити світ. Альбом міститиме 10-11 треків, буде невеличким, але, за запевненням музикантів, дуже якісним. Порівняно з попереднім диском "Я є", новий матеріал виглядатиме більш зрілим та дорослим, а звучання стане важчим. Проте з'явиться багато веселих пісень. Всі речі будуть досить різноплановими та водночас матимуть якусь спільну "зв'язкову". Наразі, одна пісня з майбутньої платівки слухачеві вже відома за радіо та телерозкруткою – це "Оксана". Напередодні виходу плити буде відзнято ще одне відео, ясна річ, що на іншу пісню. На яку саме – «ДРУГА РІКА» сама ще не визначилася, не те щоб хтось сторонній.