Трохи новин з музичного світу

19 січня в Київському Молодому Театрі відбулася вистава під назвою "МЕРІ КРІСТМАС, ДЖІСУС" (в буквальному перекладі "Христос ся рождає, Ісусе Христе"). Дана вистава задумувалася як спільний проект по вісі Львів–Харків: лібрето до неї написав Сергій Жадан, дійство ставитимуть театр-студія АРАБЕСКИ, а музичні номери підготувала Харківська формація LЮК спільно з МІСЬКОМ БАРБАРОЮ (фронтмен "Мертвого Півня"). За першопочатковим задумом музичні композиції у виставі мали виконувати дві групи – LЮК та ПІВНІ, але, як не прикро, це не вдалося повноцінно втілити в життя через брак коштів. Тому зійшлися на компромісному варіанті, коли МЕРТВИЙ ПІВЕНЬ робить лише "накидки" пісень, а вже доводила їх до пуття та виконувала у виставі харківська ватага. Натомість МІСЬКО БАРБАРА, як повноважний представник "Півнів", брав участь не лише в якості вокаліста, але й грав роль царя Ірода. Зрозуміло, що після вище перелічених імен та назв, вистава не могла не вийти таким собі аванґардовим вертепом, з поправкою на сьогочасні реалії: рок, бомбові удари, "психи" тощо.

ТАРАС ЧУБАЙ і Спілка готує масований "наступ" на своїх нових і зовсім "нових" прихильників. Вперше у форматі "компакт" перевидаються відразу три альбоми гурту "ПЛАЧ ЄРЕМІЇ". Всі перевидання заново відмастеровані і тому пісні, записані ще з десять років тому, набудуть іншого, якіснішого звучання: нарешті можна буде почути у музиці ті звуки, які за старого запису були недосяжними для людського вуха. Крім оновленого саунду, платівки зазнають змін в оформленні (будуть нові обкладинки) та можлива поява додаткових музичних доріжок. Очолює трилогію альбом "Двері, Котрі Насправді Є" ('93 року) – він вийде з друку на лейблі "Атлантік" у 20-х числах січня. Пісенники "Най Буде Все Як Є…" (видавася в 1995 році) і "Хата Моя" ('97 рік) на компакт-дисках побачать світ навесні, після закінчення виборчої гарячки.

Ветерани, навіть не ветерани, а "вепри" українського рок'у, гурт "КОБЗА" повертається. Повертається до слухача з альбомом, який так і називається: "Повернення". Команда-легенда практично у своєму первинному складі взірця 1969 року, днями на лейблі "Атлантік" видає альбом нових пісень, записаних протягом 2000-2001 років. "Повернення" відкриває серію, яку можна назвати "повним зібранням творів" "Кобзи". Під другою позицією в цій шерензі стоїть диск "30 Років Легенди" – свого роду "Best of" гурту, а загалом світ побачить шість альбомів, які охоплюють практично всю дискографію піонерів вітчизняної рок-музики. Зайве казати, що майже всі наклади дисків наперед викуплені діяспорою, головно в Канаді та США. Ті, хто слухав три десятиліття тому укр-рок, переважно мешкають вже там.

Музично-патріотична серія "НАШЕ…", започаткована ТАРАСОМ ЧУБАЄМ, "СКРЯБІНИМ" та компанією інших, далеко не останніх (в творчому плані) виконавців, матиме продовження. Після альбомів "Наше Різдво" і "Наші Партизани" платівковий ряд продовжить "Наш Івасюк" (назва робоча). Як підказує назва, це буде 45 хвилинна добірка пісень українського "бітла" Володимира Івасюка, але в новітньому переосмисленні. Не зважаючи на певне осучаснення пісень та появи модернових ходів в аранжуванні, музиканти, за свідченням Тараса Чубая, намагатимуться максимально зберегти самобутність композицій та їхній живий бітовий дух. Наразі триває накопичення матеріалу в студії, а сам диск повинен вийти у березні цього року. Буде зовсім не дивним, коли якась політична сила забажає підправити свій PR і долучитсья до друку CD.

"МЕРТВИЙ ПІВЕНЬ" зі Львова разом з ВІКТОРОМ МОРОЗОВИМ працює над спільним альбомом. Музиканти повинні завершити роботу у студії до кінця лютого, бо пан ВІКТОР мусить повертатися до Торонто (Канада), де він зараз мешкає. Серед інших пісень плита міститиме три раніше ніде не видаваних пісні В. МОРОЗОВА, написаних ще в часи існування гурту "Арніка". Нагадаємо, що дана формація існувала наприкінці '70 – початку '80 років і була однією з перших рок-ватаг в Україні. За участь в групі ВІКТОРА МОРОЗОВА було відраховано з 5-го курсу анлійської філології Львівського Державного Університету (зараз Львівський Національний Університет): своєрідна репресія проти української музики. Лише кілька років тому пану ВІКТОРУ було видано Диплом про закінчення ЛДУ. Чи бачили це дійство ті, хто свого часу його виганяв? Мабуть, пили валідол. . .

З незначним запізненням: замість кінця грудня – на початку січня цього року побачило світ подвійне 3-4 число Українського ревю сучасної музики "НОТА" – видання, що не женеться за “підсмаженими” фактами, а намагється знайти серйозний підхід в оцінці музики. В номері можна знайти матеріали про співачку-піаністку Дайану Кролл, про найкращого валторніста світу, Аркадія Шилклопера, велику добірку статей про джазменів, джаз і все, що з ним пов’язано. Часопис витриманий в строгій стилістиці і в оформленні переважають чорно-білі кольори, що взайве підкреслює виваженість змісту. Разом зі своєю традиційною обкладинкою, що за розміром відповідає конверту з-під вінілової платівки, журнал буде приємно вирізнятися серед численних “рябих” видань на розкладках преси.

27 січня в столичному Театрі оперети мистецька агенція АРТ-ВЕЛЕС проводитиме вже традиційну акцію, присвячену 84-річниці Бою під Крутами. До програми дійства включені поетичні читання, а рок-частину презентуватимуть Марія Бурмака, Тарас Чубай, "Кому Вниз", "Крихітка Цахес". За задумом організаторів, всі виконавці повинні виступати виключно в акустичному варіанті. Коли Бурмаку чи Чубая слухач мав неодноразову нагоду почути без “електрики”, то “unplugged” від "Кому Вниз" чи "Крихітки Цахес" видається незвичним явищем: як правило, акустична інтерпретація рокерами власних творів має певний шарм та неординарні знахідки в аранжуванні. Водночас акустичний виступ є своєрідним тестом на музичну зрілість та майстерність, бо не можливо заховати огріхи у грі за потужним звуком чи семплерною “підкладкою”.